پهن – ضخیم آمریکا آمریکایی تیراندازی خبر

پهن – ضخیم: آمریکا آمریکایی تیراندازی خبر بین الملل

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است / پورمختار

    یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که از موافقان جدی فیلترینگ خبر رسان تلگرام بود، اذعان دارد که سیاست محدودسازی این پیام‌رسان با شکست مواجه شده است است.

    سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است / پورمختار

    پورمختار: سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است

    عبارات مهم : سیاست

    یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که از موافقان جدی فیلترینگ خبر رسان تلگرام بود، اذعان دارد که سیاست محدودسازی این خبر رسان با شکست مواجه شده است است.

    محمدعلی پورمختار که موافق ادامه فیلترینگ خبر رسان تلگرام هست، تأکید دارد حضور «نیروهای انقلابی و ارزشی» در این خبر رسان مهم هست، آیا که نباید اجازه داد مخاطبان خبر رسان تلگرام در معرض تبلیغات «زهرآگین» دشمن های قرار بگیرند.

    سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است / پورمختار

    پورمختار در گفت وگو با ایرناپلاس، توضیح می دهد که اصولگرایان و رسانه های منتسب به این جناح که در روزهای اخیر به خبر رسان تلگرام بازگشتند، اطلاعاتی که به درد دشمن بخورد در این خبر رسان قرار نمی دهند از این رو، بابت درز اطلاعات نگرانی وجود ندارد.

    در ادامه مشروح این گفت وگو را می خوانید:

    یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که از موافقان جدی فیلترینگ خبر رسان تلگرام بود، اذعان دارد که سیاست محدودسازی این پیام‌رسان با شکست مواجه شده است است.

    در روزهای اخیر شاهد بازگشت افراد و خبرگزاری های اصولگرا به خبر رسان تلگرام هستیم. شما قبلاً جزو موافقان فیلتر خبر رسان تلگرام بودید، همچنان فکر می کنید فیلترینگ این رسانه درست بود؟

    پورمختار: فیلترینگ خبر رسان تلگرام سیاست درستی هست، ولی الان مقصر، دولت هست. متأسفانه دولت از خبر رسان های داخلی حمایت نکرد، در عین حال مخالفت های جدی هم با فیلترینگ خبر رسان تلگرام داشتند که باعث شد آن چیزی که مدنظر بود محقق نشود.

    پس قبول دارید از خبر رسان های داخلی استقبال نشد و سیاست فیلترینگ با شکست مواجه شد؟

    پورمختار: بحث استقبال نیست. اتفاقاً خیلی استقبال کردند، الان هم طبق آمار 30 میلیون نفر در خبر رسان های داخلی هستند.

    سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است / پورمختار

    کدام آمار؟

    پورمختار: آمار رسمی وزارت ارتباطات.

    از آن طرف آماری هم که از بازدیدکنندگان خبر رسان تلگرام ارائه می شود نشان می دهد جمعیت خیلی کمی از خبر رسان تلگرام رفته است.

    یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس که از موافقان جدی فیلترینگ خبر رسان تلگرام بود، اذعان دارد که سیاست محدودسازی این پیام‌رسان با شکست مواجه شده است است.

    پورمختار: این مهم نیست.

    چرا مهم نیست! سیاست این بود از خبر رسان تلگرام استفاده نشود، چون ادعا می شد اطلاعات درز می کند.

    پورمختار: سیاست این بود.

    سیاست محدودسازی خبر رسان تلگرام با شکست مواجه شده است است / پورمختار

    قبول دارید این اتفاق نیفتاد و این سیاست شکست خورد؟

    پورمختار: بله ولی باید علت آن را جویا شد. خیلی صریح بگویم دولت عامل شکست این سیاست است.

    دولت که به خبر رسا ن های داخلی وام داد؟

    پورمختار: با وام چه کار می توانستند بکنند؟

    وام یک قدم جهت حمایت از خبر رسان های داخلی بود؛ قبول دارید؟

    پورمختار: بله قدم بود، ولی یک قدم کوتاه. صد کار دیگر باید انجام می شد.

    چه کار دیگری باید انجام می شد؟

    پورمختار: دولت از صد قدمی که باید برمی داشت یک قدم برداشت که خیلی هم خوب بود و ما تقدیر هم می کنیم، ولی از روز اول دولت با فیلترینگ خبر رسان تلگرام مخالفت کرد و می گفت نباید آزادی های مردم را خدشه دار کنیم.

    حرف دولت که به کرسی ننشست و خبر رسان تلگرام فیلتر شد. فیلترینگ خبر رسان تلگرام اکنون باعث آزار مردم هست. این اقدام و محدودیت جهت رونق خبر رسان های داخلی صورت گرفت.

    پورمختار: هنگامی که مدیر جمهور موضع بگیرد در مردم اثر دارد. من عامل اینکه مردم از خبر رسان تلگرام خارج نشدند را مواضع آقای مدیر جمهور می دانم.

    یعنی مردم به خاطر صحبت های آقای روحانی همچنان از خبر رسان تلگرام استفاده می کنند؟! یعنی اگر ایشان می گفت مردم از خبر رسان تلگرام استفاده نکنند مردم هم استفاده نمی کردند؟

    پورمختار: مواضع مدیر جمهور مهم بود.

    چقدر مهم بود؟ شما اکنون موضع گیری مدیر جمهور را عامل مهم شکست فیلترینگ خبر رسان تلگرام عنوان می کنید. آقای روحانی یک بار دیگر از مردم خواسته بودند جهت دریافت یارانه ها ثبت نام نکنند، ولی مردم عضویت کردند.

    پورمختار: نه این مقایسه درست نیست. یارانه بحث دیگری است و استفاده از خبر رسان تلگرام بحث دیگر! آنجا بحث پول گرفتن مطرح بود. زمانی که مدیر جمهوری صراحتاً مخالفت کند، ناامنی را نسبت به خبر رسان های داخلی القا کند. شما از مردم توقع دارید چه کنند؟ ما توقع نداشتیم دولت این واکنش‌ها را داشته باشد. حالا دولت حمایتی کرد و وامی داد، ولی مگر وام مشکلی را حل می کند؟

    شما معتقدید بیانات آقای روحانی باعث شد مردم نسبت به امنیت خبر رسان های داخلی تردید کنند، در برابر ولی افراد تاثیرگذارتر بودند که راجع به امنیت خبر رسان های داخلی صحبت کردند. از سوی دیگر کانال های منتسب به رهبری از خبر رسان تلگرام خارج شدند و به خبر رسان های داخلی رفتند که با این اقدام، بر امنیت این خبر رسان ها تأکید شد. بعد اگر قرار بر اعتبار یک فرد باشد، رهبری اعتبارشان زیاد است.

    پورمختار: این ها با هم قابل مقایسه نیست. رهبری هیچ گاه راجع به بسته بودن یا نبودن خبر رسان تلگرام صحبت نکردند.

    اینکه ایشان به خبر رسان داخلی آمدند نشانه تأیید بر امنیت این خبر رسان ها در برابر خبر رسان تلگرام هست.

    پورمختار: رهبری اگر توصیه کنند مطمئن باشید همه مردم جانشان را می دهند، چه برسد به اینکه مردم در خبر رسان تلگرام بمانند یا نه. این مقایسه غلطی است.

    من هم دقیقاً به همین علت به حضور رهبری در خبر رسان های داخلی اشاره کردم، چون اعتقاد دارم اگر قرار بر تأثیر کسی بر مردم جهت حضور در خبر رسان ها بود، تأثیر رهبری قابل قبول هست. بعد این حرف شما که تأثیر سخنان آقای روحانی باعث شد مردم در خبر رسان تلگرام بمانند درست نیست.

    پورمختار: آقای روحانی نسب به صحت کار خبر رسان های داخلی موضع گرفت و از خبر رسان تلگرام که ابزار دشمن هست، حمایت علنی و روشن کرد.

    شما می گویید آقای روحانی ابراز تردید کردند، ولی در عمل اتفاق دیگری افتاد. آقای روحانی بخشنامه دولتی صادر کردند که دستگاه دولتی حق استفاده از خبر رسان تلگرام را ندارد و باید از خبر رسان های داخلی استفاده شود.

    پورمختار: کی این کار را کردند؟

    همان ابتدای فیلترینگ خبر رسان تلگرام و با دستور آقای جهانگیری این بخشنامه صادر و ابلاغ هم شد، الان هم در حال اجرا شدن هست. مثلاً ما که رسانه دولتی محسوب می شویم اجازه استفاده از خبر رسان تلگرام نداریم. شما به عنوان نماینده مردم از این بخشنامه حتی اطلاع هم ندارید.

    پورمختار: موضع بیرونی آقای روحانی هزار برابر مخرب تر از یک بخشنامه ای است که من خبر ندارم. ایشان بارها صحبت کردند که مخالف بستن و محدود کردن هستیم؛ حرف های فریب کارانه و دهن پرکن که تأثیر دارد.

    حالا که شما معتقدید این طرح شکست خورده، فکر نمی کنید فیلترینگ خبر رسان تلگرام کار عبث و بیهوده ای است و فقط باری بر دوش مردم تحمیل کرده است؟

    پورمختار: ما که قرار نیست اگر نتوانستیم به هدفمان برسیم تسلیم شویم. ما باید همچنان مقابله بکنیم و همچنان باید از خبر رسان های داخلی حمایت کنیم.

    بخشی از حمایت خبر رسان های داخلی این است که حداقل کسانی که به فیلترینگ خبر رسان تلگرام اعتقاد دارند دیگر از خبر رسان تلگرام استفاده نکنند و از پیا م رسان های داخلی استفاده کنند.

    پورمختار: چه کسی گفته این کار را نمی کنند؟

    همین که اصولگرایان و رسانه های وابسته به آنان به خبر رسان تلگرام بازگشتند، نشان از عدم حمایت آنان از خبر رسان های داخلی هست.

    پورمختار: کدام خبر رسان داخلی را بستند؟

    عملاً هنگامی که به خبر رسان تلگرام آمدند، فعالیت ارزش در خبر رسان های داخلی کم می شود و باتوجه به حضور مخاطبان در خبر رسان تلگرام عملاً خبر رسان داخلی بدون مخاطب می ماند.

    پورمختار: دولت باعث شد فضای خبر رسان تلگرام به دست مخالفان بیفتد و به سود جریان فرهنگی خاص شود. خوب هنگامی که عده ای در خبر رسان تلگرام هستند هیچ توجیهی ندارد که آنها یک طرفه بیایند علیه همه ارزش ها و اعتقادات مردم صحبت کنند و ما هم بی خیال شویم. من ورود رسانه های اصولگرا به خبر رسان تلگرام را موجه می دانم. آنها باید حضور داشته باشند و پاسخ دهند و جلوی تخریب های فرهنگی را بگیرند. ما نمی خواهیم هر تعدادی که در خبر رسان تلگرام هستند را رها کنیم تا در معرض تبلیغات زهرآگین دشمن قرار گیرند و دشمن آن ها را نسبت به انقلاب و نظام حساس کند و بشوراند. بعد حضور نیروهای انقلاب امری مهم هست. ما نباید صحنه را به دست مخالفان بگذاریم.

    خوب شما مگر عنوان درز اطلاعات را مطرح نمی کنید و نسبت به آن دلواپس نبودید؟

    پورمختار: اطلاعاتی درز نمی شود.

    یعنی شما الان نظرتان عوض کردن کرده و معتقدید از خبر رسان تلگرام اطلاعاتی درز نمی شود؟

    پورمختار: خیر منظورم این است اصولگرا و رسانه های اصولگرایی که به خبر رسان تلگرام بازگشتند روشنگری می کنند، نه اینکه اطلاعات در اختیار دشمن بگذارند. این هایی که الان به خبر رسان تلگرام بازگشتند اطلاعاتی که به درد دشمن بخورد در خبر رسان تلگرام نمی گذارند.

    زینب نورانیان

    واژه های کلیدی: سیاست | تلگرام | تلگرام ک | استفاده | فیلترینگ | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار